VViP

Tuesday, December 1, 2009

AdwanEncem Dah Jalan?????

Persoalan ini sering diajukan pada Mama... kadang kala soalan ini amat berat untuk dijawap oleh Mama dgn jawaban yang pasti... kadang kala, Mama malas nak jawab or buat2 tak dengar pada soalan tersebut... Mungkin perkembangan setiap anak2 adalah berbeza.. ada yang berjalan awal, ada yang berjalan lewat... ada yang tumbuh gigi awal, ada juga yang lewat... ada yang bercakap dulu, ada yang belum... semua bergantung pada Cikgu Besar... kalau Cikgu Besar kata jalan dulu baru cakap... akan jadi begitu la.... kita berserah n dalam masa yang sama perlu stimulate supaya anak2 kita mahir dengan kemahiran kendiri bg yang tak leh jalan lagi la kan n yg bercakap kita leh selalu bersembang, membaca, bercerita tanpa jemu.... musti buleh... tp bg yg masih belum tumbuh gigi lagi tu, jangan la pulak kita di dentist buat gigi palsu laks hehehehehehe.... tak mustahil bagi parent yg terlampau taksub........hihiiiiih.......

Okeh, berbalik semula pada persoalan di atas.... AdwanEncem dah berjalan??????? YA!!! ADWAN DAH BERJALAN walaupun jalan n jatuhn jalan n jatuh itu Mama kira AdwanEncem dah berjalan jugak... tak kira.... seperti kata ibu saudara Mama (MakLang Zam) bila kita asik duk jwb pertanyaan dgn jawaban tidak... maka tidak la jadinya... so kita ne la jwb dh... so bila org tanya sudahkah anak kita berjalan??? kita ne jawab dh... sbb apa saja yang parent ckp utk anak2 adalah satu doa........ TQ Mak Lang.... Lap U!!!!!

AdwanEncem dah jalan? Yup.... heheheheh pada hari raya aidiladha kedua baru2 ini... Mama tak pasti la jam berapa, tp Mama n MakTok cam terkedu sekejap... adakah AdwanEncem bermimpi, mengigau atau melatah.....Kenapa Mama ckp gitu??? Sebab2nya>>>

1. Time tu Kak In10 adik Mama tgh main2 kejar2 ngan AdwanEncem, suddenly AdwanEncem yg berdiri bersandar di kerusi melarikan diri ke kerusi satu lagi yg jaraknya lebih kurang 2m dari satu ke satu..... Mama yg tgk tercengang...MakTok menjerit tak percaya......

2. Pehtu tgh2 duk main2 Kak In10 mmg adik Mama yg ni suka melayan AdwanEncem mengusik dia yg tgh berdiri bersandar jugak dkt kerusi... mungkin geram kerana diusik, dia berlari mengejar Kak In10 menghala ke dapur... heheheh kali ini Mama pulak menjerit tak percaya n risau lak takut terhantuk di pintu dapur......... 

So, kesimpulan yg Mama simpulkan sendiri tanpa bantuan sesiapa ialah... AdwanEncem dh buleh berjalan.... sukati la sesape yg nak kata apa, Mama tak peduli yeeeehhhaaaaa.....

Sekian sahaja laporan berita terkini AdwanEncem......

10 comments:

cintaKusayangMu said...

wah..adwan..aunty qis turut excited adwan dh leh jln..bagus2...lps ni turn darwishes plak..hehehe.,..bila la nk jln..merangkak pn x lg..tp dh ada gaya cm nk duduk...pastu dh mula panjta meja

MAS said...

bravo..bravo adwan dh leh jalan..okla tue.xlama lagi berlari pulak.xterkejar nanti..

Rozy said...

nanti leh men kejaq2 ngan Hadiff kan..

Mrs. Adz said...

ala jgn fikirkan sangat pe yang orang cakap tu..memang perkembangan baby ni unik..yang penting jgn sampai melepas usia je dah la..tu je yang perlu dirisaukan..adwan slow-slow jalan dulu tau..nanti macam eisya asyik jatuh je sebab jalan laju sangat..usaha lagi ye sayang..

miemiey said...

alhamdulilah akhirnya adwan daa jalan....pasni abiss laa umag dia tawaf satu umah,,,hehehe,,,akak,tq hadiah jeruk hari itu sedap siot....

MamaAdwanEncem said...

ling...takpe sabor... masamu akan tiba juaaa.....

mas..... baru lagi, tp still takut2 gak...

rozy.... uiihhh... buleh2....

mama aleesya......heheheh adwan pun asik jatuh gak, dh laju sgt kan.. kalau slow tu ok la gak leh imbang badan....


miemie.... tgh tunggu saat tuh la, pehtu jenuh laa nak ngemas lak, skrg ni pun dh sepah dibuatnya... jeruk?? kalau nak lagi leh je order....

mrS May said...

najwa setahun 3bulan baru tul2 confirm leh jln....
klu ikut umur dh kire lewat..
tapi fifie bangga dgn dia...
jgn pedulik mulut org

Mila_ibu najihah said...

adwan n najihah lebih kurang la..berjalam time umur 1 tahun lebih skit..
betul kata mama adwan tu, lain baby mmg lain tahap progress dia. Yg penting anak kita..sihat n happy! :)

MamaAdwanEncem said...

fifie.... adwan skrg ni dh 1thn 2 bulan lebih skit...mmg rasa lewat dh tp gigi dh 8 btg n mulut lak cam murai tercabut ekor...pehtu mak lin kata ayah lin lu lagi la 3thn umor baru leh jalan betul...

mila....tul kan,,, hehehe nak sedap ati sama kenyataan di atas tuh... hehehehe..

oYa said...

huhuhu best jd ibu kan,,kan,,kan